اخبار دسته اول

ساخت وبلاگ

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۸

با وجود تمام بحث ها و اختلاف نظرها درباره پیشنهاد نمایندگان برای نحوه پرداخت یارانه های نقدی در سال جاری، در نهایت حرف مجلس با تایید شورای نگهبان به کرسی نشست و بودجه ۱۳۹۵ ضمن تعیین مجموعه ای برای حذف از یارانه، محل مصرف منابع ناشی از آن را نیز مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، مصوبه لحظه آخری کمیسیون تلفیق در پایان سال گذشته، بعد از اتمام تعطیلات نوروزی به داغ‌ترین و شاید پرحاشیه ترین بند مورد بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۵ در مجلس تبدیل شد.

نمایندگان با این توجیه که دولت با وجود تذکرات قبلی به فکر حذف یارانه بگیران پردرآمد نیست و به روال خود برای پرداخت های نقدی ادامه می دهد، به این جمع بندی رسیده بودند که با مشخص کردن چند گروه، حدود ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه کنار خواهند رفت و دراین حالت کمک شایانی به دولت در کاهش دغدغه تامین مالی برای پرداخت های ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در هر ماه خواهد شد.

با این حال دولت معتقد بود که چنین مصوبه ای قابلیت اجرایی ندارد. دلیل این بود که امکان چنین حذفی در مدتی کوتاه وجود ندارد، چراکه اطلاعات کافی برای این اقدام در اختیارش نیست. این در حالی است تجربه حذف قبلی در سال گذشته چنین فضایی را در اختیار دولت قرار نمی داد، چون در فرایند حذف ۴.۵ میلیون نفر در نهایت با اعتراض های انجام شده، دولت ناچار به برگرداندن حدود ۱.۵ میلیون نفر به هر دلیلی بویژه خطا در شناسایی شد.

موضوع مورد تاکید دیگر دولت نیز این بود که حتی با پذیرش حذف این گروه‌ها، آمارهای در اختیار آنها نشان می دهد که مجموع این گروه در حدود هفت میلیون نفر است نه ۲۴ میلیون نفر.

در شرایطی که مدیران دولتی بعد از ناامید شدن از برگشت مصوبه در مجلس، از شورای نگهبان خواستار عدم تایید آن شدند، نهایت بررسی ها از تایید پیشنهادهای هدفمندی از سوی شورای نگهبان حکایت داشت و اخیرا از سوی رئیس مجلس در قالب تبصره (۱۴) قانون بودجه ۱۳۹۵ برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

چه کسانی حذف می شوند؟

در تبصره (۱۴) قانون بودجه امسال، بند (الف) دولت را مکلف به حذف شش گروه می کند. گروهایی که البته سرپرست خانوارهایشان هدف قرار گرفته است و ظاهرا اعضای خانواده ملاک نخواهند بود.

بر این اساس، سه گروه تعیین شده اند که اگر درآمد سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان است باید از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند؛ به عبارتی سرپرستان خانواری که درآمد متوسط ماهیانه آنها بیش از سه میلیون تومان است از نظر نمایندگان مجلس، جایی در بین یارانه بگیران ندارند.

اولین گروه، کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است را شامل می شود و باید از لیست یارانه بگیران حذف شوند.

دومین گروه با درآمد سالانه ۳۵ میلیونی این افراد هستند: کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی.

کلیه مدیران ، اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و رؤسا و معاونان مناطق، شعب بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان، اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون نفر است، نیز سومین گروه درآمدی قابل حذف از یارانه نقدی را تشکیل می دهند.

اما نمایندگان مجلس بالاخره از دریافت یارانه های خود نیز کوتاه آمده و مصوب کردند تا یارانه آنها نیز به همراه قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان قطع شود.

کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز در لیست، حذف شدگان قرار گرفته اند. این در حالی است که پیش تر نیز دولت در رابطه با حذف یارانه بگیران خارج از کشور اقدام کرده و بخشی از آنها را نیز از مجموع یارانه بگیران کنار گذاشته بود.

در مجموع قانون بودجه دولت را مکلف کرده است تا یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند را قطع کند.

پول حذف یارنه ها کجا می رود؟

بنا بر این گزارش، بند (د) تبصره (۱۴) قانون بودجه امسال، منابع ناشی از حذف یارانه گروهای تعیین شده را نیز به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی منابع اختصاص داده است. هر چند که منابع مشخصی در این رابطه اعلام نشده است.

بر این اساس قرار شده تا ۳۰ درصد از منابع بدست آمده از حذف یارانه بگیران، جهت یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی و ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان هزینه شود.

۳۵ درصد دیگر از این منابع به پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی اختصاص خواهد یافت.

۱۵ درصد نیز جهت حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف شدت انرژی و ۲۰ درصد دیگر هم جهت ارائه مشوق ها و زیرساخت‌های صادراتی در نظر گرفته شده است.

قانون بودجه بر این تاکید کرده است که باید آیین‌نامه اجرائی مصارف، منابع حذف یارانه بگیران توسط کارگروهی متشکل از وزیر"صنعت، معدن و تجارت" همچنین وزیر" تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ظرف مدت یک‌ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد.

تکلیف برای حذف گروه‌های هدف و حتی تعیین محل خرج صرفه جویی انجام شده از این محل در حالی خواهد بود که مجلس تاکید دارد، دولت باید تا تیرماه یعنی حدود دو ماه دیگر در این رابطه اقدام کند در غیر این صورت پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 170 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:47

کد مطلب: 354951

بیا که صاف شود این هوای بارانی...

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹

«آفتاب پنهانی» نام شعری است از قیصر امین‌پور که آن را با حال و هوای انتظار سروده است.

به گزارش ایسنا، متن شعر این شاعر فقید در آستانه نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) در پی می‌آید:

«آفتاب پنهانی»

طلوع می‌کند آن آفتاب پنهانی

ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی

دوباره پلک دلم می‌پرد نشانه چیست؟

شنیده‌ام که می‌آید کسی به مهمانی

کسی که سبزترست از هزار بار بهار

کسی شگفت، کسی آن‌چنان که می‌دانی

کسی که نقطه آغاز هر چه پروازست

تویی که در سفر عشق خط پایانی

تویی بهانه آن ابرها که می‌گریند

بیا که صاف شود این هوای بارانی

تو از حوالی اقلیم هرکجاآباد

بیا که می‌رود این شهر رو به ویرانی

کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق

بیا که یاد تو آرامشی‌ست طوفانی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 169 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:47

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵

رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: طرف مقابل به اندازه کافی خود را متعهد به اجرای برجام نمی داند و ما انتظار داریم هرچه زودتر این مشکل جبران شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، در گفتگو با این رسانه، تأکید کرد ایران برنامه داشت تا طی ۶ ماه پس از اجرای برجام و با استفاده از دسترسی به بازار جهانی و استفاده از تمام منابع خود سیاست یکسان سازی نرخ ارز را اجرایی کند،اما شرایط هنوز هم آن گونه که انتظار می رفت اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد در حال حاضر در ایران ارز دو نرخ دارد که یکی به صورت رسمی تعیین شده و دیگری در مبادلات آزادانه در بازار ارز تعیین می شود.

سیف که در حاشیه اجلاس یورومانی ایران سخن می گفت تأکید کرد اجرای این سیاست نیاز به پیش شرط امکان دسترسی به بازار جهانی و همچنین نقل و انتقال آزادانه پول به نقاط دیگر جهان دارد و ما تنها زمانی در راستای یکسان سازی نرخ ارز قدم بر می داریم که نسبت به دسترسی پایدار خود به بازار ارز بین المللی مطمئن باشیم.

سیف در سخنان خود افزود من دوست داشتم که پیش از این دسترسی ایران به بازار مالی بین المللی را شاهد می بودم.

وی با اشاره به برجام ادامه داد بر اساس توافق موجود در این سند ما دوست داشتیم پیش از این شاهد اجرای تعهدات مورد نظر خود باشیم.

سیف تأکید کرد طرف مقابل به اندازه کافی خود را متعهد به اجرای برجام نمی داند و ما انتظار داریم هر چه زودتر این مسئله از سوی طرف مقابل جبران شود.

وی افزود آمریکا در اجرای برجام نقش مهمی دارد و طرف مقابل آزاد نیست تا هر بندی را که مایل باشد به دلخواه اجرا کند.

این مقام بانک مرکزی تأکید کرد ایران به دلیل تحریم های موجود، کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی و همچنین نرخ سود بانکی بالا رشد اقتصادی کمتر از پتانسیل خود را تجربه کرده است، اما انتظار داریم طی پنج سال آینده شاهد رشد اقتصادی ۸ درصدی ایران باشیم، اگر چه این مسئله طی سال جاری اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد رسیدن ایران به رشد اقتصادی بالا با توجه به منابع و شرایط ژئوپلتیکی کشور کاملا دست یافتنی است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 186 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:47

کد مطلب: 354884

تشکر سازمان ملل متحد از خودداری یک شرکت برای فروش داروی اعدام به آمریکا

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۰

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای از تصمیم شرکت دارویی 'فایزر' مبنی بر ممنوعیت استفاده از داروهای این شرکت در اعدام های تزریقی در آمریکا استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از تصمیم شرکت دارویی 'فایزر' در ممنوع کردن فروش داروهایی که در اعدام های تزریقی در ایالت های آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند، استقبال کرد.

این اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به تصمیم اخیر شرکت مذکور می باشد که اعلام کرده است از این پس حاضر به فروش ۷ قلم از محصولات خود به برخی از ایالت های آمریکا که از آن ها در اعدام های تزریقی استفاده می کرده اند، نخواهد بود.

بر اساس این تصمیم، فایزر تنها در صورت تضمین کتبی مسئولان این ایالت ها مبنی بر این که چنین استفاده ای از این داروها نخواهند کرد، حاضر به فروش چنین داروهایی خواهد بود و بطور مستمر فروش این داروها به افراد و یا سازمان های دولتی را زیر نظر مستقیم خواهد داشت.

کلمات کلیدی : اعدام

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:47

کد مطلب: 354948

انتقاد تند مظلومی از بازیکنان: خجالت بکشید!

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

پس از پایان نیمه نخست دیدار تیم‌های استقلال و منتخب دانشجویان کشورمان سرمربی آبی‌پوشان به انتقاد از شاگردانش پرداخت.

به گزارش تسنیم، پس از اینکه نیمه نخست بازی تیم‌های استقلال و منتخب دانشجویان به پایان رسید پرویز مظلومی همه بازیکنان را در یک گوشه از زمین شماره دوی ورزشگاه آزادی جمع کرد و به انتقاد از آنها پرداخت.

سرمربی استقلال خطاب به شاگردانش گفت: از ابتدای فصل چند بار با شما صحبت کرده‌ام، اما نمی‌دانم چرا این‌گونه دفاع می‌کنیم. از این نوع بازی کردن خجالت بکشید!

وی رو به بهنام برزای کرد و گفت: می‌خواهی تو را در دفاع وسط بگذارم تا تیم را از بین ببری؟ آقای اسماعیلی فقط اینجا آمده‌ای که فکر کنی همه چیز تمام شده است، چرا توپ‌گیری نمی‌کنی.

در ادامه سرمربی استقلال که خیلی عصبانی بود به شاگردانش گفت: به راحتی خلق موقعیت می‌کنید، اما به راحتی موقعیت را از دست می‌دهید.

* یکی از هواداران استقلال بنری از علیرضا اکبرپور، بازیکن پیشین استقلال به کمپ آورده بود تا آن را در زمین شماره دو نصب کند اما تعدادی از هواداران استقلال از وی خواستند که از این کار خودداری کند.

کلمات کلیدی : پرویز مظلومی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 127 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:47

کد مطلب: 354939

پرواز ۱/۵ ساعته از تهران به سیدنی/ سفر هوایی با سرعت ۹۱۸۸ کیلومتر در ساعت محقق می‌شود؟

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷

ایسنا نوشت: ناسا از پرتاب موفق یک هواپیمای فراصوت موسوم به برنامه پرواز آزمایشی تحقیقاتی بین‌المللی فراصوت (HiFiRE ۵B) در محدود آزمایش وومرا خبر داد.

این هواپیما توانست به سرعت ۷.۵ ماخ (۹۱۸۸ کیلومتر در ساعت) و ارتفاع ۲۷۸ کیلومتر دست یابد. این آزمایش بخشی از یک برنامه استرالیایی - آمریکایی به منظور بررسی فناوری‌های بنیادی مورد نیاز برای سفر پنج برابر سریعتر از سرعت صوت بود.

به گفته دانشگاه کوئینزلند، برنامه HIFiRE ۵B یکی از ۱۰ پرواز آزمایشی با هدف دستیابی به درک بهتر از فیزیک و ایرودینامیک پرواز مافوق‌صوت پایدار است که در آینده می‌تواند زمان پرواز از سیدنی به لندن را به کمتر از دو ساعت کاهش دهد.

جت HIFiRE که توسط موشک‌های آزمایشی، ارتقا پیدا کرده و با یک موتور اسکرم‌ جت به هفت و نیم برابر سرعت صوت دست یافته است، تاکنون پیشرفت‌هایی را در طراحی، مونتاژ و آزمایشات پیش‌پرواز هواپیمای فراصوت و همچنین سیستم‌های پیشرفته آویونیک و پروازی نمایش داده است. علاوه بر آن، این پروازها تاکنون اطلاعات زیادی را در مورد شرایط فیزیکی پرواز فراصوت فراهم کرده‌اند.

این برنامه در سال ۲۰۰۶ با تلاش مشترک ناسا، گروه علم و فناوری دفاعی استرالیا و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا آغاز شد و شرکت بوئینگ و دانشگاه کوئینزلند نیز متخصصان فنی خود را در اختیار آن گذاشته‌اند.

پروازهای آزمایشی قبلی از پایگاه موشکی پاسیفیک آمریکا در هاوایی انجام شده بود و برنامه‌های پروازی بعدی قرار است در دو سال آینده ادامه یابد.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 220 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:44

کد مطلب: 354878

۳۳ درصد مدارس کشور ناایمن است

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۸

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۳۳ درصد مدارس کشور به دلیل فرسودگی ناایمن بوده که باید تخریب یا مقاوم‌سازی شوند.

به گزارش تسنیم، امان‌الله عباسی در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که شامگاه امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: این مدارس ناایمن برای تحصیل دانش‌آموزان خطرآفرین هستند که اولویت سازمان نوسازی مدارس ایمنی مدارس و ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خیران است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: خیران با مشارکت خود سهم بسزایی در کاهش مدارس ناایمن داشته‌اند که با همت و تلاش خیرین مدرسه‌ساز میزان مدارس ناایمن از ۶۷درصد به ۳۳درصد کاهش یافته است.

عباسی با بیان اینکه به‌طور متوسط ۲۰درصد از فضاهای آموزشی ساخته شده به همت خیران مدرسه‌ساز بوده است گفت: این خیران پس از انقلاب اسلامی سهم بسزایی در امر مدرسه سازی داشته‌اند و امروز نیز به مشارکت آنها برای رفع مشکلات مدارس و توسعه فضاهای آموزشی نیاز است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۷۸ تا پایان سال گذشته ۱۲هزار و ۳۰۰ طرح توسط خیران و با مشارکت دولت در قالب ۵۹هزار و ۳۰۰ کلاس درس در سطح کشور ساخته شده است و از ۵۰۰هزار کلاس درس موجود در کشور ۱۰۰هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده که جمعیت ۲.۵ میلیون نفری از دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: همچنین در این مدت ۱۶ ساله ۳۰هزار طرح آموزشی با ۱۳۰هزار کلاس درس در فضای ۲۴ میلیون مترمربع از محل اعتبارات دولتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

عباسی با بیان اینکه اکنون ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس در دو شیفت فعال هستند، خاطرنشان کرد: زمانی مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی رشد یافت که مدارس در سه و چهار شیفت فعال بودند ولی امروز فعالیت این مدارس با همکاری خیران به دو شیفت کاهش یافته است.

وی از تجهیز سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیمی از مدارس کشور خبرداد و افزود: نوسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مدارس به عنوان طرح استانداردسازی دنبال شده است و برای تجهیز همه مدارس به تأسیسات استاندارد با تأمین اعتبار حداکثر تا سه سال آینده تلاش می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد: در زمینه فضاهای آموزشی سایت‌های مسکن مهر مشکلات بسیاری وجود دارد و براساس برآوردها هم‌اکنون ساخت ۳۵ هزار کلاس درس در این مجتمع‌های ساختمانی ضروری است.

کلمات کلیدی : مدرسه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:44

کد مطلب: 354869

سه سیاست غلط دولت در حوزه ارز،مسکن و انرژی

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰

استاد موسسه پژوهشهای بازرگانی با اعلام اینکه دولت باید دو سیاست را کنار بگذارد،یکی تعدیل قیمت های حامل انرژی و دیگری تک نرخی کردن نرخ ارز که باعث می شود بنگاه ارزبر دارای کمبود نقدینگی بیشتر شوند، گفت: دو قید وام جدید مسکن هم باید برداشته شود.

ترکمانی استاد موسسه پژوهشهای بازرگانی درباره راه های خروج از رکود درسال ۹۵ گفت: رصد کردن توزیع نقدینگی ضرورت دارد و اما مشکل اصلی بروکراسی فشل نظام اداری است.

ترکمانی افزود: ما باید به سراغ تحریک بخش مسکن برویم زیرا به علت افت شدید فعالیت های بخش مسکن ، پیوندهای پیسین و پیشین این بخش با صنعت به شدت افت کرده و باعث رکود صنعت شده است.

وی گفت: راه کار عملیاتی خروج از این رکود در سیاست مرتبط با وام مسکن است البته با حذف دو قیدی که دولت برای این وام گذاشته است.

ترکمانی دربخش دیگر از مطالب خود درباره تک نرخی کردن ارز به عنوان راه کار افزود: معتقدم در شرایط فعلی رفتن به سمت این سیاست نه امکان پذیر است و نه به خروج رکود صنعت کمک می کند.

وی گفت: دو سیاست و دیدگاه را باید کناربگذاریم یکی تعدیل قیمت های حامل انرژی و دیگری تک نرخی کردن نرخ ارز که درشرایط فعلی باعث می شود بنگاه ارز بر دارای کم بود نقدینگی بیشتر شوند.

ترکمانی درباره پیش بینی نرخ رشد امسال گفت: فکر می کنم سه تا چهار درصد واقع بینانه باشد البته با توجه به افزایش صادرات نفت احتمال دارد قیمت نفت هم افزایش یابد.
منبع: تسنیم

کلمات کلیدی : اقتصاد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 205 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:38

کد مطلب: 354870

آمریکا به دنبال نفوذ در ارکان نظام است

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۴

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند برجامی وجود ندارد تا بخواهند برجام‌های بعدی را اجرا کنند.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات هاشمی درباره برجام، اظهار کرد: برجام اقدام کل نظام بود.

وی افزود: با وجود نگرانی‌های دلسوزان نظام برای تنویر افکار عمومی دنیا و برخی خوش‌باورانی که به آمریکا و اروپا دل بسته‌اند، برجام انجام شد و سخنان منتقدان برجام به خاطر دلسوزی و کمک بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از گذشت چند ماه مشخص شد که آمریکا قصد کمک به ایران را ندارد، تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا به هر نحوی در ارکان نظام نفوذ کند.

وی ادامه داد: کسانی که از برجام شاد بودند و تصور می‌کردند یک شبه آمریکایی‌ها و طرف مذاکره با ایران مشکلات کشور را برطرف می‌کنند باید پاسخگو باشند نه افرادی که با تردید و نگرانی تلاش می‌کردند این تعاملات بین‌المللی به نتیجه برسد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه رفتار آمریکایی‌ها در مدت شکل‌گیری انقلاب و پس از آن اثبات کرده بود که آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: کسانی که به دنبال اجرای برجام دوم، سوم و چهارم هستند باید پاسخ دهند که برجام اول چه دستاوردی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران فریب آمریکایی‌ها را نمی‌خورد، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه بد عهدی آمریکایی‌ها ملت ایران برجام اول را متوقف می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند برجامی وجود ندارد تا بخواهند برجام‌های بعدی را اجرا کنند.

کلمات کلیدی : نفوذ

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 201 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:38

کد مطلب: 354871

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس: رژیم صهیونیستی را در کمتر از ۸ دقیقه نابود می‌کنیم

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۱

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند آنها را با خاک یکسان می‌کنیم، گفت: در کمتر از هشت دقیقه با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم رژیم صهیونیستی را نابود می‌کنیم.

به گزارش فارس،حسن کریم‌پور پنج‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت چهارمین شهید مدافع حرم شهرستان بابلسر (شهید علیرضا بریری) در مسجد جامع این شهرستان شهدا را نماد صبر، ایثار، استقامت و شهامت دانست و با تاکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: شناسایی بهتر اهداف و آرمان‌های امام شهدا باید از جمله دغدغه‌های مردم به‌ویژه جوانان باشد.

وی شهدا را مایه افتخار و برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: اگر فداکاری امثال شهید بریری و مدافعان حرم نبود بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به‌جای سوریه در داخل ایران با تروریست‌ها می‌جنگیدیم.

مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا با گلایه به نزد ما می‌آیند و می‌گویند برخی از مردم با زخم زبان به ما تهمت می‌زنند که فرزندان شما به خاطر پول به دفاع از حرم رفتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به مدافعان حرم دارند، مدافعان حرم همان کسانی هستند که در عنفوان جوانی داوطلبانه با عشق و علاقه خود به سوریه رفتند، چرا برخی افراد با بیان این کلمات ناشایست دل پدر و مادر شهدا را درد می‌آورند.

کریم‌پور سربازان مدافع حرم را مدافعان تمدن اسلامی در جای جای دنیا اعلام کرد و گفت: خون شهدا در دنیا مشت محکمی را بلند کرده و به دشمنان ثابت کرد، ایرانیان تنها ملتی هستند که در مقابل استکبار می‌ایستند و تسلیم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه سیاست‌مداران دنیا معتقدند همتای رهبر ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، افزود: با درایت رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان است و دارای جایگاهی والا در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، اگر غلطی از سوی رژیم صهیونیستی سر بزند، ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد، تبیین کرد: اگر بنا باشد دستورات مقام معظم رهبری اجرا شود، با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم در کمتر از هشت دقیقه رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان می‌کنیم.

کلمات کلیدی : سپاه قدس، رژیم صهیونیستی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 208 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:38

کد مطلب: 354937

پست اینستاگرامی ضرغامی/ علی اکبر های زمان ما ...

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

عزت الله ضرغامی در آخرین پست خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:

این بزرگوار، شهید مدافع حرم حاج محسن قوطاسلو ست .
امروز در مراسم بزرگداشت او و ابوالفضل راه چمنی دیگر شهید مدافع حرم در پاکدشت سخنرانی دارم .
پدر بزرگوارش از دوستان و همکاران سابق من در سپاه است . دیروز جزئیاتی شنیدنی از حماسه آفرینی و نحوه شهادت اش برای من شرح داد.
شهید قوطاسلو با قد بلند ، فیزیک خاص و چهره ای زیبا و مردانه ، مربی آموزش های نظامی و تاکتیکی بود . او اولین شهید ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از حرم اهلبیت (علیهم السلام) است .
او در یک محور عملیاتی یک تنه در مقابل تروریست های سفاک ایستاد تا بقیه گروه بتوانند در محل مناسب تری موضع بگیرند .
او به علی اکبر حسین اقتدا کرد و سربلند شد . مصاحبه کوتاهش قبل از اعزام به منطقه ، یک دنیا آرمان خواهی و باور به ارزش های الهی و ولائی است .
به پدرش گفتم ، از مادرش بپرسید ، چه خدمتی در پیشگاه الهی انجام داده که امروز به چنین افتخاری رسیده است ؟
قبل از اعزام به فرمانده اش گفته بود من آبروی ارتش را در این میدان حفظ میکنم . آفرین براو! هنیئا له!
ویدئوی مصاحبه شهید در کانال تلگرامی ام منتشر شده است .
شهداء مدافع حرم پدیده ی امروز جهان بشریت اند که مانند مشعلی فروزان در ظلمات بی هویتی و ظلم جهانی، راهنما و هدایت گر انسان ها هستند.

کلیه حقوق متعلق به ساتا پاکدشت به آدرس sata-pakdasht.ir می باشد.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:31

کد مطلب: 354866

تردد غیرقانونی ۱۶۰ هزار خودرو در خیابان‌های تهران

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

سید وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

دکتر حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

دکتر حسینی گفت: روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که این تصور که عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی ۲۰ سال، مینی‌ بوس ۱۲ سال، تاکسی هشت سال و موتورسیکلت هشت سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود

کلمات کلیدی : خودرو

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 192 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:31

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بهائیت فرقه‌ای کثیف هستند که دست استعمار آنها را پرورش داده است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: میلاد حضرت مهدی موعود(عج) را به امت اسلام، عدالت‌طلبان، حق‌جویان، ملت ایران، شیعیان جهان و رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: فرداشب که شب نیمه شعبان است طبق روایات به‌نوعی شب قدر محسوب می‌شود، البته در احادیث تصریح شده که این شب به مرتبه شب قدری که قرآن در آن نازل شد نمی‌باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه فلسفه ولادت حضرت مهدی(عج) امید به آینده است، افزود: با ولادت امام عصر(عج) باید دنیا امیدوار باشد که جهان در آینده در دستان استعمار و استکبار نخواهد بود و امنیت و پاکی از بین نخواهد رفت.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به برخی شبهات درباره وجود امام عصر(ع) گفت: برخی درباره زمان تولد و زمانی که از آن می‌گذرد شبهاتی مطرح می‌کنند که خلاف عقل است در حالی که این بحث‌ها در علم ثابت شده و در آزمایشگاه‌های جهان آن را از طریق ژن‌هایی که در انسان وجود دارد بررسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دین مسیحیت نیز کسانی هستند که ادعای دروغین مسیح بودن دارند، گفت: این‌گونه مدعیان دروغین در اسلام نیز وجود داشته که آمده‌اند و گفته‌اند امام عصر هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان "من یادم نمی‌آید در چند سالی که سخنرانی داشتم درباره فرقه بهائیت بحثی را داشته باشم" ادامه داد: بهائیت فرقه‌ای کثیف و دست‌ساخته استعمار است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد:‌ ابتدا استعمارگران می‌خواستند مرکز بهائیت را در فلسطین قرار دهند اما آنها به‌قدری آلوده بودند که نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: استعمارگران عده‌ای را به‌نام صهیونیسم که ربطی به تورات و یهود نداشتند زیر لوای این نام‌ در فلسطین جانمایی کردند و ملت دروغین ایجاد کردند و نطفه‌ای کثیف در دنیای اسلام کاشتند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه ریشه بهائیت در اسرائیل است، گفت: به‌طور مثال عده‌ای از بهائیان یا می‌گفتند خودشان پیامبرند و یا امام عصر هستند و یا اینکه زنی مردم را جمع کرد و با چادر برای آنها سخنرانی کرد اما در میان این سخنرانی چادر خود را برداشت و گفت "ما آیات قرآن را نسخ کردیم و بعد از این حجاب نداریم".

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه کدام قانون اساسی اجازه می‌دهد دشمن در کشور زندگی کند، گفت: بهائیان فرقه‌ای کثیف و آلوده هستند و نمی‌توانند خودشان را مطرح کنند.

وی با اشاره به فرقه داوودیه در آمریکا گفت: در سال ۱۹۹۳ عده‌ای در این کشور خود را منسوب به عیسی بن مریم می‌دانستند که سران آمریکا نتوانستند آنها را تحمل کنند و بزرگانشان را به توپ بستند و بچه‌ها و زنها را کشتند و گفتند که خودشان این کار را انجام داده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از مجلس برای تصویب طرحی درباره گرفتن غرامت از دولت آمریکا برای صدمه‌های مادی و معنوی که به کشورمان و اتباع ایرانی وارد کرده است، گفت: ان‌شاءالله دولت با اقتدار آن‌طور که می‌تواند این قانون را اجرا کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره به راه انداختن ایران ستیزی و اسلام‌ستیزی از سوی دشمنان تصریح کرد: البته ان‌شاءالله همه سروصداها به‌زودی خاموش خواهد شد ولی در عین حال ملت‌های مسلمان باید اتحاد و وحدت کلمه داشته باشند.

وی افزود: مقابله با جنایات و کشتارها و گروه‌های اراذل و اوباشی به‌مانند داعش که حمایت و تربیت شده آمریکا و ایادی آن است بیداری می‌خواهد، البته ایران کشوری است که مردمی بیدار دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امت اسلامی باید به دولت‌های وابسته و حاکمان مزدور خود دست رد بزنند و وحدت کلمه داشته باشند، گفت: در مقابل تکفیری‌گری و داعش نباید سکوت کرد و همه مسلمانان باید در جای جای این سرزمین‌ها قیام کنند و حاکمان پلید را عقب بزنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه ملت ایران قدر امنیت و انسجام را بدانند، گفت: مبادا خدای ناخواسته به انسجام و وحدت رخنه‌ای ایجاد شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 181 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:31

کد مطلب: 354918

عکس/ روحانی با چه وسیله‌ای به قم رفت

حسن روحانی صبح امروز جمعه در سفری یک روزه وارد استان قم شد. رئیس‌جمهور که با قطار وارد قم شده بود، در بدو ورود از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷

کلمات کلیدی : روحانی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 172 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۰

وزیر اطلاعات از شناسایی و انهدام ۲۰ تیم تروریستی در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این مطلب که امنیت حاصل و شکل گرفته در جمهوری اسلامی محصول همکاری‌های تنگاتنگ با همه نهادهای اطلاعاتی و مدیریت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی و همچنین سایرنهادها با همت، تلاش و اخلاص در برقراری امنیت از هیچ تلاش، کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.

وی افزود: در این بین وزارت اطلاعات نقش ویژه‌ای داشته و راز و رمز این توفیق ایمان، دینداری و ولایتمداری این عزیزان بوده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم. صدای انفجار بمب و بوی باروت از بسیاری از کشورهای منطقه و حتی در کشورهای دوری مانند فرانسه و بلژیک احساس کردیم و شاهد بودیم که در این میان جمهوری اسلامی ایران علی رغم توطئه‌های گسترده سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و تلاش مذبوحانه مزدورانه آنها، گروه‌های تروریستی و تکفیری برای به چالش کشاندن امنیت جمهوری اسلامی ایران ناکام ماندند و ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم عزیز شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نخواهد پیوست.

علوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه وزارت اطلاعات به کارهای علمی اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام مأموریت زیربنای علمی کار اطلاعاتی بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروی تحصیل کرده با تحصیلات دانشگاهی در مقاطع دکتری و فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از طلاب با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند و به مسائل با تخصص و تبحر می‌نگرند تا مسائل به هزینه هرچه کمتر برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در مأموریت‌های پیش رو پیوند تنگاتنگ با مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است، همانگونه که امام راحل فرموده بودند اطلاعات ۳۶ میلیونی زمانی که ایران ۳۶ میلیون جمعیت داشت؛ امروز اعلام می‌کنیم و باید بگوییم که اطلاعات ۸۰ میلیونی. و به حمدالله حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها کرده است و توطئه گران را زیر ضربه برده است.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که طی نظرسنجی اخیر بین دستگاه‌های مختلف وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها از دید مردم به لحاظ محبوبیت و مقبولیت رتبه سوم و چهارم را کسب کرده است، اظهار داشت: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی ما را به این موفقیت سوق داده است.

علوی حفظ بی‌طرفی و استقلال وزارت اطلاعات در دسته بندی‌های سیاسی را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی بوده است. حفظ بی‌طرفی واحترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه به هنگامی که تلاش‌های سیاسی با حاشیه‌های ضدامنیتی همراه می‌شد از راهبردهای ما در وزارت اطلاعات بوده و است.

وی اضافه کرد: همچنین راهبرد «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ» یعنی برخورد با قدرت با صلابت در برابر اقدام ضدامنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم و ارعاب دشمن بر مبنای «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ»، از اهداف ما بوده است، بر این اساس باید هراس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی بر دل دشمنان اسلام بنشیند و فرصت توطئه را از آنها سلب کند.

وزیر اطلاعات در بخش پایانی سخنانش به اقدامات وزارت اطلاعات در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت شناسایی بیش از ۲۰ تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضدامنیتی را داشتند، توسط وزارت اطلاعات انجام شد و جمعی از عناصر آنها به هلاکت رسیدند و جمعی نیز بازداشت شدند و مقادیر بسیار زیادی از سلاح، مهمات و مواد منفجره از آنها بدست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی و هر حرکت آنها وجود دارد.

علوی برهمین اساس دستگیری چند تیم پشتیبانی از گروه‌های تروریستی را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات دانست و افزود: کشف مراکز انفجاری متعلق به آنها از دل این دستگیری‌ها رخ داد و از بسیاری از اقدامات آنها جلوگیری شد.

وی هلاکت سرکرده و اغلب اعضای گروهک ترورسیتی انصار الفرقان در جنوب شرق کشور را از دیگر اقدامات مهم وزارت اطلاعات درسال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات وزارتخانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر که در این زمینه وزارت درسال گذشته ۵۴ تن مواد مخدر صنعتی وسنتی و ۲ تن مواد پیشتاز و همچنین کشف و انهدام ۱۷ مرکز تولید مواد مخدر و ضربه به ۲۹۱ باند توزیع مواد مخدر را داشته‌ایم، از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات بوده است.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به شعار سال گفت: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در اقتصاد مقاومتی همواره مبنی بر امنیت اقتصاد و حمایت از سرمایه گذاران و مبارزه با موانع تولید بوده است.

علوی مبارزه با زمین خواری را از سیاست‌های کلان وزارت اطلاعات دانست و گفت: طی سالهای ۹۲ و ۹۳ حدود ۴۰ هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج و به بیت المال برگردانده شد که ارزش آن حدود ۱۹۱ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین در سال ۹۴ استرداد ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد. همچنین پیشگیری از تصرف ۳۷هزار هکتار به ارزش ۶۰ میلیارد تومان توسط وزارت انجام شده است

وی ادامه داد: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد. همچنین از فرار مالیات بدهکاران مالیاتی با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات پیشگیری به عمل آمد.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد دو هزار میلیارد تومان جلوگیری بعمل آمد و در زمینه مبارزه با پولشویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی و اقتصادی و ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش ۸۶۰ میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها بود. از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان در عرصه اقتصاد بوده است.

وزیر اطلاعات به اقدامات وزارت اطلاعات در زمینه مقابله بابحث نفوذ اشاره کرد و گفت: این عرصه همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است در مبارزه با جاسوسی دشمن نیروهای گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با هوشمندی چنان از نفوذ جلوگیری کردند که مقام معظم رهبری کتباً از همت و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کردند.

علوی اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه بین المللی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در زمینه مبادله زندانیان مأموریتی که شورای عالی امنیت ملی برعهده وزارت اطلاعات گذاشت با موفقیت آن را به مرحله انجام رساندیم و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایرانی از زندان‌‌های آمریکا آزاد و از چندین فرد تحت تعقیب رفع تعقیب بعمل آمد. یک بانک از تحریم خارج شد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه ایران که با احتساب سود آن جمعاً یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار شد به کشور بازگردانده شد.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 170 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

کد مطلب: 354844

آشنایی با سوره‌های کتاب آسمانی/احقاف

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲

احقاف نام سرزمین قوم عاد و این سوره مکی است.

به گزارش تسنیم، «احقاف» نام سرزمینی است که قوم عاد در آن زندگی می‌کردند. این سرزمین در جنوب جزیره العرب بوده، ولی امروز هیچ نشانی از آنان باقی نمانده است. حضرت هود(ع)، پیامبر آن قوم و فردی از خود آنان بود.

در آیه ۲۰ حال مستکبرانِ سرکش را که فقط به لذت‌های دنیا توجه داشتند بیان می‌کند و می‌فرماید:
(و آن روزی که کفار را بر آتش عرضه می‌دارند ]به آنان می‌گویند:[ نعمت‌های پاکیزه خود را در زندگی دنیایی خود صرف کردید و از آنها برخوردار شدید؛ پس امروز به ]سزای[ آنکه در زمین به ناحق استکبار می‌ورزیدید و ]به سبب آنکه خدا را[ نافرمانی می‌کردید، به عذابِ خفّت ]بار[ کیفر می‌یابید.)

آری، این سرانجام کسانی است تمامی تو جهشان در دنیا بدانست که از نعمت‌های مختلف استفاده کنند و حداکثر بهره را از آن ببرند. تنها فکرشان، آنست که بدانچه دلشان می‌خواهد برسند و چون ایمان به خدا و قیامت با آنچه دلشان می خواهد و با هوس‌هایشان سازگار نیست، از اینرو به کف رو نافرمانی خدا و استکبار و سرکشی و طغیان رو می‌کنند. انان کساین هستند که نعمت‌های پاک الهی را بیهوده صرف می‌کنند و از آن همه نعمت، برای اخرت خویش چزی نمی‌اندوزند، مانند کسی که سرمایه خویش را در چند روز خرج کند و پس از آن، درمانده و بیچاره و محروم گردد. البته عاقلان هرگز چنین نمی‌کنند و این کار سفی‌هان است.

در این آیه، سرانجامِ مستکبران، چه آنها که در قدیم بودند و چه آنها که در عصر ما هستند و چه آنها که بعد از ما خواهند آمد، کاملاً روشن می‌شود.

در آیات ۲۱ تا ۲۶ به ذکر داستان قوم عاد که مثالِ روشنی از سرکشانِ مستکبر است می‌پردازد. آنها قومی بودند که از نظر قدرت و تمدن دنیوی و ظاهری، برجسته بودند. شهر آنان «اِرَم» شهری بسیار نمونه و پیشرفته بود. آنان از نظر جسمانی و امکانات مختلف در حد بسیار بالایی بودند. اما در مقابل دعوت پیامبر خویش یعنی حضرت هود(ع) ایستادند و به مقابله با او برخاستند و سرانجام محو و نابود شدند.

این کار برای خدا بسیار سهل و آسان است که دشمنان خویش را به سادگی از میان بردارد؛ چرا که قدرت مستکبران در مقابل اراده و قدرت خداوند، هیچ است.

کتاب گلستان سوره‌ها – ص ۳۶
محمدحسین جعفری

کلمات کلیدی : قرآن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 169 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰

ابراهیم روی تشک رفت. حریف ابراهیم هم وارد شد. هنوز داور نیامده بود. ابراهیم جلو رفت و با لبخند به حریفش سلام کرد و دست داد. حریف او چیزی گفت که متوجه نشدم. اما ابراهیم سرش را به علامت تایید تکان داد. بعد هم حریف او جایی را در بالای سالن....

به گزارش تسنیم، مسابقات قهرمانی باشگاه ها در سال ۱۳۵۵ بود. مقام اول مسابقات ، هم جایزه نقدی می گرفت هم به انتخابی کشور می رفت. ابراهیم در اوج آمادگی بود. هر کس یک مسابقه از او می دید این مطلب را تایید می کرد. مربیان می گفتند: امسال در ۷۴ کیلو کسی حریف ابراهیم نیست.

مسابقات شروع شد. ابراهیم همه را یکی یکی از پیش رو برمیداشت. با چهار کشتی که برگزار کرد به نیمه نهائی رسید. کشتی ها را یا ضربه می کرد یا با امتیاز بالا می برد.

به رفقایم گفتم: مطمئن باشید، امسال یه کشتی گیر از باشگاه ما می ره تیم ملی. در دیدار نیمه نهائی با اینکه حریفش خیلی مطرح بود ولی ابراهیم برنده شد. او با اقتدار به فینال رفت.

حریف پایانی او آقای ( محمود . ک ) بود. ایشان همان سال قهرمان مسابقات ارتش های جهان شده بود.
قبل از شروع فینال رفتم پیش ابراهیم توی رختکن و گفتم: من مسابقه های حریفت رو دیدم. خیلی ضعیفه، فقط ابرام جون ، تو رو خدا دقت کن. خوب کشتی بگیر، من مطوئنم امسال برا تیم ملی انتخاب میشی.
مربی، آخرین توصیه ها را به ابراهیم گوشزد می کرد. در حالی که ابراهیم بندهای کفشش را می بست. بعد با هم به سمت تشک رفتند.

من سریع رفتم و بین تماشاگر ها نشستم. ابراهیم روی تشک رفت. حریف ابراهیم هم وارد شد. هنوز داور نیامده بود. ابراهیم جلو رفت و با لبخند به حریفش سلام کرد و دست داد.

حریف او چیزی گفت که متوجه نشدم. اما ابراهیم سرش را به علامت تایید تکان داد. بعد هم حریف او جایی را در بالای سالن بین تماشاگرها به او نشان داد!

من هم برگشتم و نگاه کردم. دیدم پیر زنی تنها ، تسبیح به دست، بالای سکوها نشسته.

نفهمیدم چه گفتند و چه شد. اما ابراهیم خیلی بد کشتی را شروع کرد. همه اش دفاع می کرد. بیچاره مربی ابراهیم ، اینقدر داد زد و راهنمایی کرد که صدایش گرفت. ابراهیم انگار چیزی از فریادهای مربی و حتی دادزدن های من را نمی شنید. فقط وقت را تلف می کرد!

حریف ابراهیم با اینکه در ابتدا خیلی ترسیده بود اما جرأت پیدا کرد. مرتب حمله می کرد. ابراهیم هم با خونسردی مشغول دفاع بود.

داور اولین اخطار و بعد هم دومین اخطار را به ابراهیم داد. در پایان هم ابراهیم سه اخطاره شد و باخت و حریف ابراهیم قهرمان ۷۴ کیلو شد!

وقتی داور دست حریف را بالا می برد ابراهیم خوشحال بود! انگار که خودش قهرمان شده! بعد هر دو کشتی گیر یکدیگر را بغل کردند.

حریف ابراهیم در حالی که از خوشحالی گریه می کرد خم شد و دست ابراهیم را بوسید! دو کشتی گیر در حال خروج از سالن بودند. من از بالای سکوها پریدم پایین. با عصبانیت سمت ابراهیم آمدم.

داد زدم و گفتم: آدم عاقل، این چه وضع کشتی بود؟ بعد هم از زور عصبانیت با مشت زدم به بازوی ابراهیم و گفتم: آخه اگه نمیخوای کشتی بگیری بگو، ما رو هم معطل نکن.

ابراهیم خیلی آروم و با لبخند همیشگی گفت: اینقدر حرص نخور! بعد سریع رفت تو رختکن، لباسهایش را پوشید. سرش را پایین انداخت و رفت. از زور عصبانیت به در و دیوار مشت می زدم. بعد یک گوشه نشستم. نیم ساعتی گذشت. کمی آروم شدم. راه افتادم که بروم.

جلوی در ورزشگاه هنوز شلوغ بود. همان حریف فینال ابراهیم با مادر و کلی از فامیل ها و رفقا دور هم ایستاده بودند. خیلی خوشحال بودند. یکدفعه همان آقا مرا صدا کرد. برگشتم و با اخم گفتم: بله؟! آمد به سمت منو گفت: شما رفیق آقا ابرام هستید، درسته؟ با عصبانیت گفتم: فرمایش؟!

بی مقدمه گفت: آقا عجب رفیق با مرامی دارید. من قبل مسابقه به آقا ابرام گفتم، شک ندارم که از شما می خورم، اما هوای ما رو داشته باش، مادر و برادرام بالای سالن نشستند. کاری کن ما خیلی ضایع نشیم.

بعد ادامه داد: رفیقتون سنگ تموم گذاشت. نمی دونی مادرم چقدر خوشحاله. بعد هم گریه اش گرفت و گفت: من تازه ازدواج کرده ام. به جایزه نقدی مسابقه هم خیلی احتیاج داشتم، نمی دونی چقدر خوشحالم.

مانده بودم که چه بگویم. کمی سکوت کردک و به چهره اش نگاه کردم. تازه فهمیدم ماجرا از چه قرار بوده. بعد گفتم: رفیق جون، اگه من جای داش ابرام بودم، با این همه تمرین و سختی کشیدن این کارو نمی کردم. این کارا مخصوص آدمای بزرگی مثل آقا ابرامه.

از آن پسر خداحافظی کردم. نیم نگاهی به آن پیرزن خوشحال و خندان انداختم و حرکت کردم. در را به کار ابراهیم فکر می کردم. اینطور گذشت کردن، اصلاً با عقل جور در نمیاد!

با خودم فکر می کردم، پوریای ولی وقتی فهمید حریفش به قهرمانی در مسابقه احتیاج دارد و حاکم شهر ، آنها را اذیت کرده، به حریفش باخت. اما ابراهیم...

یاد تمرین های سختی که ابراهیم در این مدت کشیده بود افتاده. یاد لبخند های آن پیرزن و خوشحالی آن جوان، یکدفعه گریه ام گرفت. عجب آدمیه این ابراهیم!

کتاب سلام بر ابراهیم – ص ۳۶
زندگی‌نامه و خاطرات پهلوان بی‌مزار شهید ابراهیم هادی

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 173 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:27

کد مطلب: 354908

کاهش ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه/ ادامه کاهش قیمت‌ها

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش قیمت جهانی و داخلی طلا در هفته گذشته خبر داد و این روند را برای هفته آینده ادامه‌دار دانست.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دومین هفته کاهش پیاپی قیمت طلا اظهار کرد: قیمت طلا در دو هفته گذشته سیر نزولی پیدا کرده است و به علت کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، قیمت هر اونس طلا به طور متوسط حدود ۲۵ دلار کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش قیمت سکه در بازار داخلی بیان کرد: در بازار داخلی هم ثابت ماندن نرخ ارز و کاهش قیمت جهانی باعث شد قیمت سکه به طور متوسط ۳۰ هزار تومان کاهش داشته باشد و در حالی که اول هفته قیمت سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان بود در پایان هفته با کاهش پی در پی به یک میلیون و ۱۰ هزار تومان افت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در مجموع در هفته گذشته هم قیمت جهانی و هم قیمت داخلی طلا با کاهش همراه بود، ادامه داد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به همین ترتیب در هفته گذشته ۳۰۰۰ تومان کاهش داشت و از ۱۰۶ هزار تومان به ۱۰۳ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای در پایان پیش‌بینی کرد که روند کاهشی قیمت طلا در هفته آینده ادامه یابد. البته نه به صورت شدید اما در همین حد با کاهش قیمت همراه خواهد بود.

به گفته وی، بعد از حدود دو هفته‌ای که پیش رو داریم، مصادف با ماه رمضان قیمت طلا ثابت خواهد شد.

نوع طلاقیمت در اوایل هفته گذشتهقیمت در اواخر هفته گذشته
هرگرم‌ طلای 18 عیار104 هزار و 920 تومان104 هزار و 290 تومان
هر مثقال طلا454 هزار و 800 تومان452 هزار و 200 تومان
اونس جهانی1273 دلار و 80 سنت1272 دلار و 60 سنت
نوع سکه  
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدیدیک میلیون و 40 هزار تومانیک میلیون و 10 هزار تومان
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیمیک میلیون و 40 هزار تومانیک میلیون و 10 هزار تومان
نیم سکه532 هزار تومان530 هزار تومان
ربع سکه287 هزار تومان282 هزار تومان
یک گرمی193 هزار تومان191 هزار تومان
نوع ارز  
دلار آمریکا3447 تومان3438 تومان
یورو3927 تومان3903 تومان
پوند انگلیس4963 تومان4975 تومان
یوان چین543 تومان542 تومان
لیر ترکیه1195 تومان1182 تومان
درهم امارات941 تومان939 تومان

کلمات کلیدی : دلار ، سکه ، قیمت طلا

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 140 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:27

کد مطلب: 354909

اکبر عبدی از بیمارستان مرخص شد

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲

اکبر عبدی پس از انجام عمل پیوند کلیه از بیمارستان مرخص شد.

 ‌اکبر عبدی از نیمه اردیبهشت‌ماه برای انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان بستری شده بود که با موفقیت‌آمیز بودن عمل، دوران نقاهت را پشت سر می‌گذراند.

پیگیری‌های ایسنا از بیمارستان و یکی از همکاران این بازیگر حاکی از این است که وی از بیمارستان مرخص شده، ‌اما به دلیل وضعیت خاص عمل پیوند همچنان در شرایط قرنطینه به سر می‌برد و امکان ملاقات هم وجود ندارد. ضمن این‌که احتمال بستری شدن دوباره اکبر عبدی در بیمارستان برای تکمیل درمان و سپری کردن دوران نقاهت وجود دارد.

اکبر عبدی که مدتی بود از بیماری کلیوی رنج می‌برد، طبق گفته مسعود ده‌نکمی در چند روز قبل، عمل پیوند موفقی داشته است.

از این بازیگر سینما و تلویزیون هم‌اکنون فیلم «رسوایی ۲» به کارگردانی ده‌نمکی در حال اکران است.

کلمات کلیدی : اکبر عبدی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 190 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:27

کد مطلب: 354873

روسیه: سقوط هواپیمای مسافربری مصر احتمالا اقدام تروریستی بوده است

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰

رئیس سرویس امنیتی و اطلاعاتی روسیه موسوم به "اف اس بی" گفت: علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر که از پاریس به سوی قاهره در پرواز بوده است، احتمالا اقدام تروریستی است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آلکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس امنیتی روسیه روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: سقوط هواپیمای مسافربری مصر که از پاریس به سوی قاهره در پرواز بوده است، احتمالا به علت اقدام تروریستی بوده است.

وی از شرکای اروپایی روسیه خواست تا برای شناسایی علت اصلی سقوط این هواپیمای مسافربری همکاری کنند.

وی به هیچ گونه سند و مدرکی که نشان دهد اقدام تروریستی عامل اصلی سقوط این هواپیما بوده، اشاره نکرده است.

مقام های آمریکایی نیز اعلام کردند که بررسی تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که هیچ نشانه ای از انفجار در این هواپیما مشاهده نشده است.

این مقام ها که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند: نتایج بررسی های اولیه تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که هیچ نشانه ای از انفجار در این هواپیمای مسافربری وجود نداشته است.

گزارش برخی رسانه های خبری نشان می دهد که انفجار بمب عامل اصلی سقوط این هواپیما بوده است.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: لندن حمایت خود را از مصر به خاطر ناپدید شدن یک فروند هواپیمای مسافربری در دریای مدیترانه اعلام کرده است.

هاموند افزود: یک شهروند انگلیسی در این هواپیما حضور داشته است. هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص علت اصلی ناپدید شدن این هواپیما اظهار نظر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما می دانیم که یک دارنده روادید انگلیس در این هواپیما بوده است. ما به مقام های مصری پیشنهاد کمک داده ایم ولی تاکنون هیچ درخواستی برای کمک دریافت نکرده ایم.

کلمات کلیدی : هواپیما، مصر ، بمب

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:26